Cum scoatem petele de pe haine?

Astazi a fost o zi minunata…am fost la o plimbare prin delta, am primit un colier facut dintr-un nufar si spre seara am mai primit un cadou frumos! Singura suparare a mea pe ziua de azi a fost ca mi-am patat un tricoul drag, dar cu ajutorul unor micitrucuri am reusit sa o indepartez. M-am gandit atunci ca ne intalnim destul de des cu aceasta situatie, asa ca am sa va spun si voua cateva metode de a indeparta diversele pete de pe haine. Sa le luam pe rand:

1. Petele de acizi – se scot cu amoniac, taponand strict in zona patata, cu ajutorul unui buretel sau a unei pensule;

2. Petele de alcool – se spala cu apa calduta; amestecam cantitati egale de alcool de 90 grade si apa, apoi adaugam otet cam un sfert din cantitatea totala obtinuta;

3. Petele de cafea – se pot scoata cu apa cu sare/apa oxigenata;

4. Petele de ceai – se pot scoata cu o solutie de apa cu zeama de lamaie; daca avem haine albe, turnam direct zeama de lamaie pe tesatura;

5. Petele de ceara – razuim ceara usor de pe suprafata tesaturii, apoi asezam o foaie absorbanta deasupra si trecem cu fierul de calcat peste;

6. Petele de cerneala si pix – le scoatem foarte usor cu ajutorul laptelui; daca nu a iesit in totalitate pata, putem picura zeama de lamaie; clatim cu apa rece;

7. Petele de ciocolata – se indeparteaza cu apa foarte sarata;

8. Petele de deodorant – se indeparteaza cu acid citric in concentratie de 5%; se lasa la inmuiat peste noapte;

9. Petele de fond de ten – frecam haina cu miez de paine;

10. Petele de guma de mestecat – bagam haina intr-o punga de plastic, iar punga o bagam in congelator; dupa cateva ore indepartam guma cu usurinta;

11. Petele de ruj – folosim apa oxigenata, usor diluata cu apa;

12. Petele de sange – folosim apa rece cu sare; niciodata nu folosim apa calda;

13. Petele de transpiratie – se scot cu o solutie de apa cu otet: la 2 litri apa calduta, un dop de otet;

14. Petele de vin rosu – frecam petele cu sare; daca petele nu ies sau daca sunt mai vechi folosim solutie de apa cu otet sau suc de lamaie in proportie de 10%.

La mine a functionat metoda, asa ca puteti incerca cu incredere.

E tarziu acum, ma mai pregatesc pentru maine..ca doar e prima zi de scoala pentru simpatica mea nepoata, Alexia. Si eu nu pot lipsi de la asa ceva.

Seara frumoasa sa aveti!

4 thoughts on “Cum scoatem petele de pe haine?

  1. Toate cele scrise ne vor fi de mare folos. Dar pe mine informatiile de la punctele 10. 11 si 12 m-au impresionat; nu credeam ca poate sa fie atat de usor. Sper sa mi le si amintesc atunci cand o sa am nevoie :) Multumesc mult!

Lasă un răspuns

